Szybkozłącze nagrzewnicy - demontaż - wymiana uszczelnienia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patryk2103
    Classic
    • 2011
    • 6

    Szybkozłącze nagrzewnicy - demontaż - wymiana uszczelnienia

    ET nie pasi.
  • Remark
    Ambiente
    • 2010
    • 108

    #2
    Szybkozłącze nagrzewnicy - demontaż - wymiana uszczelnienia

    Witam.


    Przeglądając forum, spotkałem pytania : jak zdjąć /rozłączyć/ szybkozłączki nagrzewnicy?
    Nie jest to trudne (wiem z autopsji) wystarczy uruchomić drzemiące pokłady inteligencji ...
    i zapoznać się z uwagami które pomogą rozwiązać ten problem , na początek proszę zerknąć tu :



    Jest to umiejscowienie / trochę słabe zdjęcie / - dostęp nie najlepszy , natomiast na następnym zdjęciu , po wymontowaniu dobrze widoczne jest zabezpieczenie szybkozłączki (ten stalowy drut) który na górze ma zaczepy , i właśnie je trzeba delikatnie wyprowadzić z gniazda i zsunąć do pozycji widocznej na zdjęciu (tu zaczepy wejdą w następne gniazda) – zapobiega to wypadnięciu zabezpieczenia.
    Na następnym zdjęciu widok nagrzewnicy w obudowie , która jest za ścianą grodziową to po to aby za dużo nie myśleć – gdzie te zabezpieczenia wchodzą? (wcięcia w rurkach / kołnierzach / nagrzewnicy) .

    Podczas całej operacji zabezpieczenie ma mieć „kontakt” z szybkozłączką , - nie rozginać !
    Nie szarpać szybkozłączem na boki , ewentualnie lekko góra – dół i do siebie , ponieważ jest pozycjonowane tylko tak jak na zdjęciu (przed demontażem)
    Wymienić uszczelnienia które są wewnątrz szybkozłącza , (oringi – to groszowa sprawa) rozmiar : 22 x 3,5 (2.szt.)

    Sama wymiana to banał , - "wydłubać czymkolwiek", oczyścić kanał osadzenia i włożyć nowy ( posmarować ! )

    Ja odłączałem szybkozłącza od węży dlatego , ponieważ miałem „pod ręką” sklep z uszczelnieniami a nie znałem rozmiaru oringów , nie miałem też dostępu do sieci – a więc tak było szybciej.
    Jeżeli znamy rozmiar i posiadamy właściwe oringi to nie ma potrzeby odłączania węży , - wypinamy tylko szybkozłącze.

    Jak łatwo się zorientować „przerabiałem” ten temat w związku z wymianą parownika klimatyzacji , ( Skoda Octavia Tour 1,6 benzyna – BFQ )
    Tego typu szybkozłącza występują również w innych wersjach silnikowych.

    Podaję numery OEM; (oby nie były potrzebne) szybkozłącze proste , VW-3BO.122.291.B
    Szybkozłącze kątowe (z odgałęzieniem) to na zdjęciu z oringiem :1JO 122 291 B

    Proszę zobaczyć również szybkozłącza wraz z wężami :



    Sądzę że to wyczerpuje temat.


    Pozdrawiam.

    Komentarz

    Pracuję...